Regulamin serwisu ReceptauLekarza.pl

Poniżej przedstawiamy Państwu Regulamin serwisu ReceptauLekarza.pl

§ 1 Definicje

Niniejsze sformułowania, mają następujące znaczenie o ile co innego nie wynika wprost z samego Regulaminu:

Formularz – Kwestionariusz znajdujący się w Serwisie wypełniany przez Pacjenta w celu odbycia porady przez Lekarza, służący do zebrania informacji o stanie zdrowia pacjenta, w tym w szczególności o przyjmowanych lekach, przebytych chorobach, aktualnych zaleceniach lekarskich i innych danych medycznych, który jest przekazywany do Lekarza, w celu dokonania oceny stanu zdrowia Pacjenta i podjęcia decyzji o możliwości wystawienia recepty, lub odbycia Teleporady.

Lekarz – osoba współpracująca z Serwisem, posiadająca kwalifikacje wymagane zgodnie z przepisami ustawy z dnia 5 grudnia 1996 r. o zawodach lekarza i lekarza dentysty (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1287 z późn. zm. dalej: u.z.l.), udzielająca świadczeń zdrowotnych Pacjentom, w zakresie oferowanym w Serwisie.

Serwis/Platforma – platforma internetowa znajdującą się w domenie https://receptaulekarza.pl

Pacjent – osoba korzystająca z Usług dostępnych na Platformie.

Usługa – świadczenia opisane w niniejszym Regulaminie i dostępne w Serwisie.

Usługa Teleporady lub Teleporada – usługa świadczona na rzecz Pacjenta, mająca za przedmiot świadczenie zdrowotne w postaci konsultacji lekarskiej udzielanej na odległość za pośrednictwem systemów teleinformatycznych i systemów łączności w rozumieniu art. 3 ust. 1 Ustawy o działalności leczniczej oraz art. 2 ust. 4 u.z.l., za pośrednictwem rozmowy telefonicznej, lub za pośrednictwem kontaktu e-mail.

Zewnętrzny Operator Płatności – agent rozliczeniowy w rozumieniu Ustawy z dnia 19 sierpnia 2011 r. o usługach płatniczych (t.j Dz.U 2020 poz. 794), czyli profesjonalny podmiot prowadzący działalność w zakresie świadczenia usługi płatniczej

§ 2 Postanowienia ogólne

  1. Serwis oferuje usługę konsultacji lekarskich online, umożliwiającą uzyskanie porady medycznej, recepty, skierowania na badania lub e-zwolnienia.
  2. Operatorem Platformy jest Indywidualna praktyka lekarska Dawid Andruch, 40-596 Katowice, NIP: 6891219825, Regon: 369535241.
  3. Korzystanie ze Serwisu oznacza akceptację postanowień niniejszego Regulaminu.

§ 3 Rodzaj i zakres usług

  1. Serwis umożliwia zakup konsultacji lekarskiej online, w ramach której lekarz:
    a) analizuje formularz zgłoszeniowy wypełniony przez Pacjenta,
    b) podejmuje decyzję o wystawieniu recepty, skierowania na badania, e-zwolnienia, kontakcie telefonicznym lub e-mailowym z Pacjentem lub odmowie świadczenia usługi.
  2. Konsultacja nie obejmuje fizycznego badania Pacjenta ani diagnostyki wymagającej osobistej wizyty.
  3. Lekarz ma prawo odmówić wystawienia recepty, skierowania lub e-zwolnienia, jeśli uzna, że brak jest podstaw lub istnieją przeciwwskazania medyczne do jej wystawienia.
  4. W przypadku wątpliwości co do możliwości wystawienia dokumentów, o których mowa w ust. 3 powyżej, lub w przypadku konieczności uzyskania dalszych informacji lub dokumentów Lekarz może skontaktować się z Pacjentem telefoniczne lub mailowo.
  5. Brak udzielenia dodatkowych informacji, przekazania dodatkowych dokumentów, lub niepoddanie się weryfikacji tożsamości w przypadkach i na zasadach opisanych w niniejszym Regulaminie może spowodować niemożność wykonania Usługi, za co Serwis i Lekarz nie ponoszą odpowiedzialności. W przypadkach opisanych w zdaniu poprzednim Pacjentowi nie przysługuje zwrot poniesionych kosztów.
  6. W przypadku odmowy udzielenia Usługi po przeanalizowaniu formularza Pacjenta, Lekarz informuję Pacjenta drogą mailową o przyczynach odmowy. W przypadku odmowy ze względów medycznych (w szczególności w przypadku istnienia przeciwskazań medycznych do wykonania Usługi) Pacjentowi nie przysługuje zwrot środków.
  7. Usługa jest świadczona wyłącznie dla osób pełnoletnich, z wyjątkiem konsultacji pediatrycznych, które są dostępne dla dzieci powyżej 7. roku życia.
  8. W przypadku recept na niektóre leki Pacjent jest zobowiązany dołączyć do zamówienia skan zaświadczenia od lekarza, potwierdzającego, że wskazane leki znajdują się w jego zaleceniach. W takim wypadku, dodatkowo Pacjent może być konsultowany telefonicznie przez Lekarza.
  9. Lekarz ma prawo skontaktować się telefonicznie z Pacjentem na podany numer w celu weryfikacji zasadności zapotrzebowania na dowolny lek.
  10. W przypadku wystawienia e-zwolnienia Pacjent zawsze będzie konsultowany telefonicznie przez Lekarza w celu zebrania dokładnego wywiadu lekarskiego.
  11. W przypadku zapotrzebowania Pacjenta na leki narkotyczne, po przekazaniu stosownych dokumentów i odbyciu konsultacji telefonicznej z Lekarzem, Lekarz może podjąć decyzje o wystawieniu recepty na w/w leki maksymalnie w liczbie 1 opakowania na raz, w odstępach co najmniej miesięcznych, chyba że Pacjent przedstawi zaświadczenie lekarskie potwierdzające zapotrzebowanie na zwiększone dawkowanie.

§ 4 Proces zamawiania usługi

  1. Dostęp do i korzystanie z Serwisu wymaga dostępu do urządzenia końcowego (komputera stacjonarnego, komputera przenośnego, smartfonu, tabletu itp.) z dostępem do sieci Internet i przeglądarką internetową (typu Google Chrome, Mozilla Firefox, Opera, Internet Explorer, Microsoft Edge, Safari lub innej podobnej) w aktualnej wersji, posiadanie adresu poczty elektronicznej i dostępu do komunikatora poczty elektronicznej; włączonej (w przeglądarce na urządzeniu końcowym) obsługi JavaScript, włączonej obsługi plików cookies.
  2. Usługa dostępu do Serwisu i możliwości przeglądania jej treści jest dostępna dla wszystkich Użytkowników na równych zasadach wynikających z niniejszego Regulaminu.
  3. Usługi dostępu do Serwisu i możliwości przeglądania jej treści, oraz weryfikacji tożsamości są świadczone nieodpłatnie.
  4. Usługi są dostępne wyłącznie dla Użytkowników będących osobami fizycznymi, które osiągnęły pełnoletniość oraz mają pełną zdolność do czynności prawnych.
  5. W przypadku konsultacji pediatrycznych konieczne jest działanie opiekuna prawnego w imieniu małoletniego pacjenta.
  6. Usługi oferowane w serwisie są odpłatne. Ceny Usług są podane każdorazowo przy formularzu zamówienia wybranej Teleporady, a także w Cenniku dostępnym na Platformie.
  7. Serwis oferuje konsultacje medyczne jedynie w ramach świadczeń komercyjnych. Koszt usługi w całości obciąża Pacjenta. Serwis nie oferuje usług w ramach Narodowego Funduszu Zdrowia.
  8. Udzielanie Usług odbywa się w 7 dni w tygodniu, w godzinach od 7:00 do 21:00. Dostęp do Serwisu w pozostałym zakresie jest możliwy 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę.
  9. Udzielanie Teleporad przez Lekarza realizowane jest na bieżąco. W razie dużej liczby Pacjentów realizacja Teleporady może się opóźnić. Lekarz zastrzega sobie termin 24 godzin na wykonanie Teleporady.
  10. Aby skorzystać z wybranej Usługi Pacjent:
    a) wypełnia formularz dostępny na Platformie, podając dane medyczne i kontaktowe, oraz numer PESEL;
    b) w przypadku niektórych usług konieczne jest dołączenie przez Pacjenta skanu zaświadczenia lekarskiego;
    c) dokonuje płatności za usługę zgodnie z cennikiem dostępnym na stronie w sposób opisany w niniejszym Regulaminie.
  11. Po dokonaniu płatności przez Pacjenta, formularz jest weryfikowany przez Lekarza, który po przeprowadzeniu dodatkowej konsultacji lub zwróceniu się o przesłanie dodatkowych dokumentów (jeżeli są wymagane) podejmuje decyzję o wystawieniu recepty, skierowania na badania, e-zwolnienia lub o odmowie udzielenie Usługi. Wystawione dokumenty przesyłane są na adres e-mail Pacjenta podany w formularzu.
  12. Pacjent jest zobowiązany do podania prawdziwych i kompletnych informacji w formularzu oraz dołączenia wymaganych dokumentów. Serwis nie ponosi odpowiedzialności za skutki podania nieprawdziwych lub niepełnych danych.

§ 5 Warunki zawierania i rozwiązywania umów o świadczenie usług drogą elektroniczną

  1. Do zawarcia umowy o świadczenie usługi dostępu do Platformy i możliwości przeglądania jej treści dochodzi poprzez rozpoczęcie przez Użytkownika korzystania z tej Usługi. Użytkownik, przystępując do korzystania z danej Usługi oświadcza, że akceptuje niniejszy Regulamin tj. zapoznał się z jego treścią i zobowiązuje się go przestrzegać.
  2. Korzystanie przez Użytkownika z danej Usługi odbywa się na zasadach wskazanych w niniejszym Regulaminie
  3. W przypadku podejrzenia podszycia się przez Użytkownika pod inna osobę, Lekarz może zażądać od Użytkownika poddania się weryfikacji tożsamości. W takiej sytuacji, warunkiem zawarcia i wykonania Umowy świadczenie Usług jest poddanie się przez Pacjenta weryfikacji tożsamości na zasadach opisanych w § 7 Regulaminu.
  4. Umowa o świadczenie Usług jest zawierana poprzez wypełnienie i przesłanie formularza w Serwisie oraz dokonanie płatności.
  5. Serwis może rozwiązać Umowę o świadczenie Usługi w przypadku naruszenia przez Pacjenta niniejszego Regulaminu lub przepisów powszechnie obowiązującego prawa. W przypadku uprzedniego pobrania opłaty od Pacjenta, jeżeli usługa nie została jeszcze wykonana, zostanie ona zwrócona.

§ 6 Płatności

  1. Opłaty za Usługi są uregulowane w Cenniku znajdującym się na stronie w Serwisie. Ceny Usług podane w Cenniku są cenami brutto, wyrażonymi w złotych polskich i są wiążące w chwili zawarcia Umowy.
  2. Serwis jednostronnie ustala Opłaty za Usługi, oraz może je dowolnie zmieniać. Nowa wysokość Opłat za Usługi obowiązuje od chwili zamieszczenia ich na Platformie.
  3. Płatność za Usługę jest pobierana w trakcie składanie zamówienia na Platformie.
  4. Zwroty będą realizowane, jeśli konsultacja nie zostanie zrealizowana z winy lekarza do 24 h od złożenia zamówienia.
  5. W celu otrzymania zwrotu płatności za niewykonaną jeszcze Usługę Pacjent powinien przesłać oświadczenie na adres e-mail: ze wskazaniem numeru zamówienia, wygenerowanego i wyświetlonego Pacjentowi po dokonaniu płatności.
  6. Zwrot płatności za niewykonaną Usługę zostanie dokonany w terminie do 14 dni roboczych, od momentu otrzymania oświadczenia, o którym mowa w ustępie 4.
  7. W sytuacji, gdy Lekarz zażądał poddania się przez Pacjenta weryfikacji tożsamości:
    a) a Pacjent nie poddał się weryfikacji tożsamości,
    b) nie jest możliwe skuteczne zweryfikowanie tożsamości Pacjenta za pomocą weryfikacji tożsamości,
    c) po przeprowadzeniu weryfikacji tożsamości Pacjenta Lekarz nie ma pewności co do tożsamości pacjenta i wątpliwości tych nie udało się usunąć za pomocą dodatkowych czynności podjętych przez Lekarza w celu weryfikacji tożsamości Pacjenta (np. za pomocą próby kontaktu z Pacjentem droga telefoniczną lub zadaniu dodatkowych pytań Pacjentowi drogą wiadomości e-mail),
    d) gdy Pacjent nie poddał się tym dodatkowym czynnościom weryfikacyjnym podjętym przez Lekarza,
    – Usługa nie zostanie wykonana, a środki zapłacone przez Pacjenta nie będą podlegać zwrotowi.
  8. Płatności realizowane są wyłącznie za pośrednictwem Zewnętrznego Operatora Płatności.
  9. Zewnętrznymi Operatorami Płatności obsługującymi płatności dokonywane za pośrednictwem Platformy są: PayUPrzelewy24.
  10. Płatności realizowane są na podstawie oraz z zgodnie z Regulaminem właściwego Zewnętrznego Operatora Płatności.
  11. Metodami płatności dostępnymi w Serwisie są: zwykły przelew bankowy, szybki elektroniczny przelew bankowy, Blik oraz płatności kartami kredytowymi i debetowymi.
  12. W celu dokonania płatności Pacjent zostaje automatycznie przekierowany do serwisu rozliczeniowego Zewnętrznego Operatora Płatności.
  13. Dokumentami potwierdzającymi dokonanie zakupu Usługi są: wiadomość email z potwierdzeniem złożenia zamówienia, którą Pacjent otrzyma po dokonaniu płatności, a także wiadomość email od operatora płatności z potwierdzeniem wykonania płatności.
  14. W przypadku odmowy wystawienia recepty, skierowania lub e-zwolnienia Pacjentowi nie przysługuje zwrot opłaty za konsultację, jeśli usługa została wykonana (analiza formularza przez lekarza).

§ 7 Weryfikacja Tożsamości

  1. W każdym czasie, w szczególności w przypadku podejrzenia podszycia się przez Użytkownika pod inna osobę, Lekarz może zażądać od Użytkownika poddania się weryfikacji tożsamości.
  2. W sytuacji opisanej w ust. 1 Lekarz poinstruuje Pacjenta co do sposobu postępowania w celu dokonania weryfikacji tożsamości a Pacjent powinien postępować zgodnie z instrukcjami Lekarza. Możliwe sposoby weryfikacji tożsamości Pacjenta obejmują:
    a) wideokonferencję za pośrednictwem usługi Google Meet;
    b) przesłanie zdjęcia lub skanu dowodu osobistego na email ;
    c) udzielenie Lekarzowi dostępu do Internetowego Konta Pacjenta.
  3. W przypadku gdy nie jest możliwe skuteczne zweryfikowanie tożsamości pacjenta w wyżej opisany sposób, lub gdy po przeprowadzeniu weryfikacji tożsamości pacjenta w wyżej opisany sposób lekarz nie ma pewności co do tożsamości pacjenta, lekarz może poprosić Pacjenta o wykonanie dodatkowych czynności celem weryfikacji jego tożsamości lub odmówić udzielenia świadczenia zdrowotnego.
  4. Niepoddanie się Weryfikacji Tożsamości, w przypadku gdy zażądał tego Lekarz, skutkuje niemożnością świadczenia Usługi.

§ 8 Formularz

  1. Wykonanie Usługi (przeprowadzenie konsultacji) poprzedza wypełnienie przez Pacjenta Formularza i przesłanie go do Lekarza.
  2. Wypełnienie oraz przesłanie Formularza odbywa się za pośrednictwem Serwisu.
  3. Wypełnienie i przesłanie Formularza jest obowiązkową, integralną częścią procesu udzielania świadczeń zdrowotnych Pacjentom przez Lekarza.
  4. Formularz służy do zebrania informacji o stanie zdrowia Pacjenta, przyjmowanych lekach, przebytych chorobach, przebytym i trwającym leczeniu, oraz innych danych medycznych dotyczących Pacjenta i jego przypadku klinicznego, a także dokumentacji medycznej Pacjenta.
  5. Pytania i zakres informacji wymaganych we Wstępnym Formularzu Medycznym mogą być aktualizowane lub zmieniane oraz różnić się w zależności od wybranej Usługi.

§ 9 Zasady Udzielania Teleporad

  1. Usługi Teleporad są świadczeniami zdrowotnymi udzielanymi Pacjentom przez Lekarza bez fizycznego kontaktu, przy wykorzystaniu systemów teleinformatycznych i systemów łączności, w tym za pomocą kontaktu telefonicznego i kontaktu za pośrednictwem e-mail.
  2. Pacjent przyjmuje do wiadomości, że podanie nieprawdziwych lub niepełnych danych w Formularzu może prowadzić do błędnej diagnozy lub błędnego doboru leczenia i w efekcie stanowić zagrożenie dla życia lub zdrowia Pacjenta.
  3. Warunkiem przeprowadzenia Teleporady jest:
    a) zapoznanie się z treścią niniejszego Regulaminu oraz jego zaakceptowanie;
    b) wyrażenie przez Pacjenta zgody na udzielenie świadczenia zdrowotnego w formie Teleporady (wyrażenia zgody na badanie oraz na udzielenie świadczenia zdrowotnego drogą teleinformatyczną) oraz złożenie oświadczenia potwierdzającego, że Pacjent rozumie, iż udzielenie świadczenia zdrowotnego odbywa się na odległość i w tym kontekście, nie zastępuje osobistego badania lekarskiego;
    c) zapoznanie się z obowiązkiem informacyjnym w zakresie przetwarzania danych osobowych;
    d) dokonanie płatności.
  4. Niewykonanie, niepełne lub nieprawidłowe wykonanie przez Użytkownika którejkolwiek z czynności wymienionych w ustępie 3 skutkuje brakiem możliwości świadczenia Usługi Teleporady.
  5. W ramach udzielenia świadczenia Teleporady Pacjent po zakończeniu konsultacji otrzymuje drogą wiadomości e-mail instrukcję o sposobie realizacji recepty, skierowania na badania lub e-zwolnienia.
  6. Lekarz prowadzi dokumentację medyczną Pacjenta zgodnie z zasadami określonymi w Ustawa z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta. Pacjent ma dostęp do swojej dokumentacji Medycznej.
  7. W przypadku wykonania Usługi Teleporady w formie rozmowy telefonicznej, Lekarz kontaktuje się z Pacjentem w wybranym przez Lekarza terminie, w terminie do 24 godzin od złożenia przez Pacjenta zamówienia w Serwisie. Lekarz nawiązuje kontakt telefoniczny na wskazany przez Pacjenta w formularzu zamówienia numer telefonu.
  8. W sytuacji gdy nie uda się nawiązać kontaktu telefonicznego z Pacjentem przy pierwszej próbie kontaktu, Lekarz podejmie dwie (2) dodatkowe próby kontaktu z Pacjentem w podanym w punkcie 7 oknie czasowym. Teleporadę uważa się za wykonaną, jeżeli Lekarz podjął trzy (3) bezskuteczne próby kontaktu z Pacjentem w tym oknie czasowym.
  9. Pacjent może, a na każde żądanie lekarza, Pacjent ma obowiązek udostępnić kopię dokumentacji medycznej oraz wszelkie inne dane, informacje lub dokumenty świadczące o stanie zdrowia, przebytych chorobach, przebytym lub trwającym leczeniu, przyjmowanych lekach lub w inny sposób mogące mieć znaczenie dla oceny stanu zdrowia Pacjenta lub doboru leczenia.
  10. Świadcząc Usługi Teleporady Lekarz postępuje zgodnie ze wskazaniami aktualnej wiedzy medycznej, dostępnymi mu za pomocą systemów teleinformatycznych lub systemów łączności metodami i środkami zapobiegania, rozpoznawania i leczenia chorób a także zgodnie z zasadami wykonywania zawodu lekarza, etyki zawodowej oraz należytą starannością
  11. Lekarz może zalecić Pacjentowi osobistą konsultację z lekarzem lub inną osobą wykonującą zawód medyczny lub odmówić przepisania leczenia w trybie Umowy o Teleporadę jeżeli uzna, że wymaga tego stan zdrowia Pacjenta lub jego prawidłowe leczenie.
  12. Podstawą zalecenia Pacjentowi osobistej konsultacji z lekarzem lub inną osobą wykonującą zawód medyczny lub podstawą odmowy przepisania leczenia w trybie Teleporady może być również nieudostępnienie przez Pacjenta na żądanie lekarza kopii dokumentacji medycznej, oraz wszelkich innych danych, informacji lub dokumentów świadczących o stanie zdrowia, przebytych chorobach, przebytym lub trwającym leczeniu, przyjmowanych lekach lub w inny sposób mogących mieć znaczenie dla oceny stanu zdrowia Pacjenta lub doboru leczenia, jeżeli Lekarz uzna je za konieczne do należytej oceny stanu zdrowia pacjenta oraz/lub dobrania i wdrożenia należytych metod leczenia, a także uzasadnione podejrzenie, że Pacjent posługuje się nieprawdziwymi danymi osobowymi lub danymi innej osoby.

§ 10 Odpowiedzialność

  1. Serwis nie ponosi odpowiedzialności za decyzje medyczne podejmowane przez Lekarza, który działa zgodnie ze swoją wiedzą i doświadczeniem.
  2. Serwis nie gwarantuje wystawienia recepty, skierowania lub e-zwolnienia, ponieważ decyzja należy wyłącznie do Lekarza.
  3. Pacjent ponosi odpowiedzialność za prawidłowe wypełnienie formularza, podanie aktualnych danych kontaktowych oraz dostarczenie wymaganych zaświadczeń.
  4. Serwis nie odpowiada za opóźnienia w realizacji usługi wynikające z przyczyn niezależnych, takich jak problemy techniczne, brak odpowiedzi Pacjenta na kontakt ze strony Lekarza lub nieprzekazanie przez Pacjenta wymaganych dokumentów.
  5. Odpowiedzialność za działanie Platformy i umożliwienie zakupu Usługi ponosi Serwis. Za prawidłowe wykonanie Usługi odpowiada Lekarz udzielający świadczenia zdrowotnego Pacjentowi.
  6. Lekarz oraz Serwis nie ponoszą odpowiedzialności za podanie przez Pacjenta niekompletnych, nieprawdziwych lub nieprawidłowych informacji, zwłaszcza w przypadku podania danych osób trzecich bez ich wiedzy lub zgody. Za skutki podania błędnych, niekompletnych, nieprawdziwych, wprowadzających w błąd lub w inny sposób nieprawidłowych danych wyłączna odpowiedzialność spoczywa na Pacjencie.
  7. Serwis nie ponosi odpowiedzialności za skutki korzystania z Usługi Dostępowej przez Pacjenta w sposób sprzeczny z Regulaminem Platformy.

§ 11 Reklamacje

  1. Pacjent może złożyć reklamację dotyczącą usługi w terminie 14 dni od jej realizacji, przesyłając ją na adres e-mail: .
  2. Reklamacja powinna zawierać dane Pacjenta, numer zamówienia oraz opis problemu.
  3. Serwis rozpatruje reklamacje w terminie 14 dni od ich otrzymania i informuje Pacjenta o wyniku rozpatrzenia.
  4. Reklamacje dotyczące decyzji medycznych Lekarza nie będą rozpatrywane, jeśli Lekarz działał zgodnie z obowiązującymi przepisami i standardami medycznymi.

§ 12 Prawo odstąpienia od umowy

  1. Pacjent ma prawo odstąpić od umowy bez podania przyczyny w terminie 14 dni od momentu zakupu Usługi, pod warunkiem że konsultacja nie została jeszcze zrealizowana (formularz nie został przenalizowany przez Lekarza).
  2. Aby odstąpić od umowy, Pacjent powinien poinformować Serwis drogą e-mailową na adres: .
  3. Zwrot płatności zostanie dokonany w terminie 14 dni od otrzymania oświadczenia o odstąpieniu, przy użyciu tego samego sposobu płatności, jakiego użył Pacjent.
  4. Prawo do odstąpienia od umowy nie przysługuje w stosunku do:
    a) konsultacji lekarskich zdalnych (Teleporad), które się odbyły,
    b) konsultacji lekarskich zdalnych (Teleporad), które się rozpoczęły,
    c) wystawionych e-recept.
  5. Ze względu na ograniczoną dzienną liczbę Teleporad wynikającą z przepisów prawa oraz konieczność zapewnienia sprawnej organizacji pracy lekarzy, w przypadku odstąpienia od umowy przez Pacjenta przed rozpoczęciem udzielania Teleporady, od zwracanej kwoty potrącana jest bezzwrotna kaucja w wysokości 20 zł, stanowiąca opłatę rezerwacyjną. Kaucja ta jest pobierana w celu pokrycia kosztów administracyjnych oraz związanych z organizacją usługi.

§ 13 Postanowienia końcowe

  1. Przesyłanie treści niezgodnych z prawem, sprzecznych z dobrymi obyczajami lub naruszających prawa Serwisu, Lekarza lub innych osób, jak również treści, które mogłyby powodować lub zachęcać do zachowania uznawanego za działanie niezgodne z prawem, naruszającego prawa osób trzecich, w szczególności prawa autorskie lub dobra osobiste, jest zabronione.
  2. Pacjent ponosi koszty wynikające z korzystania ze środków komunikacji elektronicznej, niezbędnych do skorzystania z Usług wg cennika operatora, świadczącego na rzecz Pacjenta usługi telekomunikacyjne.
  3. Platforma zawiera treści chronione prawem autorskim, prawem własności przemysłowej oraz dobra niematerialne chronione prawem własności intelektualnej. Żadna z tych treści, w szczególności tekst, zdjęcia, programy, grafika, znaki towarowe, ikony, logotypy itp. prezentowane w serwisie nie mogą być powielane ani rozpowszechniane w żadnej formie i w żaden sposób bez uprzedniego zezwolenia. Pacjent zobowiązuje się do wykorzystywania treści zamieszczonych na Platformie wyłącznie do dozwolonego użytku własnego.
  4. Niniejszy Regulamin obowiązuje od dnia 08 maja 2025 r..
  5. Serwis zastrzega sobie prawo do zmiany Regulaminu. Zmiany wchodzą w życie po publikacji na stronie Serwisu i nie mają zastosowania do zamówień złożonych przed ich wprowadzeniem.
  6. Szczegóły związane z danymi osobowymi oraz plikami cookies opisane zostały w polityce prywatności dostępnej pod adresem https://receptaulekarza.pl/polityka-prywatnosci/.
  7. W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem mają zastosowanie przepisy prawa polskiego, w szczególności Kodeksu cywilnego.
  8. Wszelkie spory wynikające z realizacji usług będą rozstrzygane przez sąd właściwy dla siedziby operatora Serwisu.