Jesteś na blogu prywatnej poradni lekarskiej. Potrzebujesz konsultacji z lekarzem? Kliknij tutaj >
Skarga na lekarza, jak złożyć taką skargę?
Opublikowano: Aktualizacja: 22 maja 2024
Skarga na lekarza kiedy złożyć?
Skarga na lekarza może okazać się koniecznym środkiem. Złożenie skargi na lekarza do Narodowego Funduszu Zdrowia (NFZ) może być potrzebne, gdy pacjent uważa, że otrzymał nieodpowiednie lub niekompetentne świadczenia zdrowotne. W takiej sytuacji warto wiedzieć, jakie kroki należy podjąć, aby skutecznie złożyć skargę na lekarza i uzyskać satysfakcjonujący wynik. W pierwszej kolejności warto skontaktować się z samym medykiem, który udzielał świadczenia i porozmawiać z nim o swoich obawach. Może się okazać, że jest to tylko nieporozumienie, które można rozwiązać bez angażowania innych instytucji. Jeśli jednak takie spotkanie nie przynosi oczekiwanych rezultatów lub z różnych przyczyn jest to niemożliwe, należy kontaktować się z NFZ.
Skarga na lekarza jak złożyć?
Najprostszym sposobem na złożenie skargi na lekarza jest skorzystanie z formularza dostępnego na stronie internetowej Narodowego Funduszu Zdrowia. Ale można to zrobić także tradycyjną pocztą lub e-mailem. Wypełniając formularz, należy opisać dokładnie sytuację, w której doszło do nieodpowiedniego zachowania ze strony lekarza. Warto podać imię i nazwisko lekarza, numer jego uprawnienia oraz miejsce i czas udzielonej pomocy medycznej. W przypadku składania skargi na lekarza do NFZ ważne jest, aby przedstawić fakty i wyjaśnić, dlaczego uważamy, że nasze prawa zostały naruszone. Ważna jest w tej kwestii rzeczowość – niewyolbrzymianie i nieprzesadzanie z opisem sytuacji. Może to mieć bowiem wpływ na skuteczność korespondencji.
Potrzebujesz pomocy lekarza, a Twoja przychodnia jest zamknięta?
W poradni online ReceptaULekarza.pl zamówisz szybką konsultację z lekarzem, który może Ci wystawić e receptę online, możliwą do zrealizowania w każdej aptece.

Co się dzieje po złożeniu skargi na lekarza?
Po złożeniu skargi na lekarza do NFZ instytucja ma obowiązek rozpatrzenia jej w ciągu 30 dni. W przypadku, gdy zostanie ona uznana za zasadną, Narodowy Fundusz Zdrowia podejmie stosowne kroki i złoży reklamację w imieniu pacjenta. Jeśli ten nie jest zadowolony z wyniku postępowania, może z kolei złożyć skargę na decyzję do sądu administracyjnego. W tym przypadku warto już skorzystać z pomocy prawnika, który pomoże przygotować dokumenty i reprezentować interesy pacjenta.
Znasz osobę, której przydadzą się te informacje? Daj jej znać:
		Informacje z artykułu nie są poradą lekarską!
Artykuły na blogu nie mają charakteru porady lekarskiej. Choć pisano je z dołożeniem starań, by informacje w nich podane były rzetelne, autorzy nie mają wykształcenia medycznego. Jeśli szukasz pomocy lekarskiej, zapraszamy do zamówienia konsultacji na stronie poradni lub do kontaktu ze swoim lekarzem.



